Terms and Conditions

Om Vecanis

Vecanis är ett registrerat varumärke tillhörande Vår Bästa Vän AB org.nr 559021-7161 som även driver Hundpodden-Vår bästa vän.
Önskar du att komma i kontakt med oss gällande ärenden kring e-butiken, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.


Beställning och Betalning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
Betalning kan ske genom kortbetalning (via Stripe), PayPal och Swish 


Leverans

Vi skickar paket inom 2 arbetsdagar. Normala leveranstider för DHL är 2-5 dagar. Vissa mindre orter samt Gotland har något längre leveranstid. Du kan spåra din leverans via DHL:s söktjänst DHL ActiveTracing. För att enklare se dina försändelser kan du även använda appen Mina Paket, den är gratis och finns i App Store och Google Play.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].

Vid ej uthämtade paket så tar vi ut en ersättning för returfrakt samt hantering om 250 SEK per beställning. Vid kort eller swishbetalning returneras inbetalt belopp minus denna avgift. Vid betalning mot faktura skapas ny faktura för returhanteringen alternativt återbetalas inbetalt belopp minus 250 SEK.


Priser

Alla priser i butiken anges ursprungligen i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

  • Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du behöver meddela att du ångrar dig, det kan göras genom att maila till oss på [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Produkterna returneras senast inom 14 dagar till oss. Du står för returfrakt vid retur och produkterna bör skickas välpaketerade i sin ursprungliga form och förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

  • Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Varor som snabbt kan försämras, exempelvis viss livsmedel.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, läs här.


Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Om försändelsen är skadad på grund av transport så skall skadan anmälas till respektive fraktbolag.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

  • Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet samt en bild på produkten. Bilden ska även visa produktens batchkod (som är en identifieringskod som utöver bästföredatum kan bestå av bokstäver, siffror och klockslag etc).

Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer här.


Ansvarsbegränsning 

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.


Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.


Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.


Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se länk här.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.



Interested in discounts and updates? Subscribe to our newsletter
Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Paypal Payment with Swish

© 2024 Vecanis Powered by Quickbutik