Köpvillkor
Om Vecanis
Vecanis är ett registrerat varumärke tillhörande Vår Bästa Vän AB org.nr 559021-7161 som även driver Hundpodden-Vår bästa vän.
Önskar du att komma i kontakt med oss gällande ärenden kring e-butiken, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning och Betalning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
Betalning kan ske genom kortbetalning (via Stripe), PayPal och Swish
Leverans
Vi skickar paket på tisdagar och fredagar (då det är DHL:s upphämtningsdagar). Normala leveranstider för DHL är 2-7 dagar. Vissa mindre orter samt Gotland har något längre leveranstid. Du kan spåra din leverans via DHL:s söktjänst DHL ActiveTracing. För att enklare se dina försändelser kan du även använda appen Mina Paket, den är gratis och finns i App Store och Google Play.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
Vid ej uthämtade paket så tar vi ut en ersättning för returfrakt samt hantering om 250 SEK per beställning. Vid kort eller swishbetalning returneras inbetalt belopp minus denna avgift. Vid betalning mot faktura skapas ny faktura för returhanteringen alternativt återbetalas inbetalt belopp minus 250 SEK.
Ska varan sedan skickas om efter att den ej har blivit uthämtad så läggs det på en ny frakt.
För att minska vår klimatpåverkan kan våra leveranser komma i återvunna kartonger.
Priser
Alla priser i butiken anges ursprungligen i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Varor som snabbt kan försämras, exempelvis viss livsmedel.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, läs här.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Om försändelsen är skadad på grund av transport så skall skadan anmälas till respektive fraktbolag.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet samt en bild på produkten. Bilden ska även visa produktens batchkod (som är en identifieringskod som utöver bästföredatum kan bestå av bokstäver, siffror och klockslag etc).Produkten ska alltid skickas tillbaka till oss, om produkten har slängts kommer vi inte att ersätta den''''
Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer här.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se länk här.
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
© 2024 Vecanis – Powered by Quickbutik